2011-02-08

h a n d - m a d e - b y - m e



Man har riktigt kunnat höra hur det bubblat och knakat i alla Fabrikens filialer runt om i Blogglandia inför  tisdagstemat denna vecka

 hand made by me


Hos oss pågår i allra högsta grad hand made by me activity i form av sprutlackering av köksluckor och snart ska vi gjuta betongbänkskivor. Var och varannan kväll smiter den käre maken ut i garaget och sprutlackerar, lager för lager... Han är så tålmodig och nu börjar han verkligen bli en riktig fena på sprutlackering! Jag har inte vågat mig på att prova, men det verkar kul. När köksluckorna är klara ska jag nog allt släpa ut något i garaget och prova!

På bilderna här i dag skymtar trots detta inget kök, men det kommer så småningom. Jag lovar. Men det jag visar är hand made by me i allafall. Griffeltavlan är gjord av en MDF-board som jag anpassat till önskad  storlek, målat först med magnetfärg och sedan två lager griffeltavelfärg.

Framför står den vid detta laget den lika ombloggade SJ-pall-bänken som vi skruvade i hop i somras och strök med ett tunt lager vit färg. Bänken är inte i fullbredd, det vill säga vi sågade bort en del på SJ-pallarna. De bortsågade brädorna klöv vi sedan och använde som "tätning" i mellanrummet på själva sittytan/bänkytan så den blev helt tät. SJ-pallar är ju annars ganska glesa mellan brädorna.





Jag håller på att skapa en liten samling gosiga kuddar sydda av familjens avlagda t-shirtar tröjor och linnen. Än så länge är samligen blygsam och tillväxten kommer säkert att ske ganska stötvis, i samband med garderobsrensningar troligtvis.




Just nu sitter det ett par små virkade runda dukar uppsatta med magneter på svarta tavlan. Det hade varit jätteroligt att skriva att även dessa vore hand made by me, men tyvärr så är jag inte kapabel till detta. Nej dessa fick följa med mig och lillassyster hem från en mysig mini-loppis-runda i lördags. Eventuellt kommer de att hamna på ett par kuddar inom kort. Men tillsvidare är de riktigt snygga där de sitter.



T i n a