2012-01-10

byrålådor



Jag har en hel hög med byrålådor i vårt garage. Och ja, det kommer troligtvis innebära att mannen kommer att sucka högt ett flertal gånger. Men det får man på köpet i bland.

Men jag har länge haft en idé om byrålådors möjlighet att bli till något annat någonstans i bakhuvudet. När jag kikade i hos Kristiina häromdagen såg jag att hon hade en variant i sin atelje. Pling. Poletten trillade ner och jag visste vad jag ville prova.




Just nu är de väldigt tillfälligt uppsatta eftersom jag inte har bestämt mig för om de ska få vara just som dom är eller om jag mår bättre av att måla dom. Hm. Jag tycker att de är fina som dom är, men kanske blir det liksom lugnare i köket om de blir vita. Men va sjutton. Måste det vara lugnt och enhetligt jämt? Nej. Eller jo. Vet inte.




Eftersom de inte är fastsatt ordentligt vågar jag inte ställa dit något tungt. Men jag känner redan att möjligheterna är oändliga. Ska bli kul att ändra om stup i kvarten!


T i n a