2012-04-17

kittlande tanke




Har du sett att det snöar, frågade ett par av mina kollegor. Jag kände hur hela kroppen liksom spändes och jag bestämde mig för att nonchalera detta. Jag började prata om annat och de log och hakade på.

Alltså, nu får det väl vara nog. Allvarligt talat. Nu tenderar jag att bli som mina barn och trotsa förnuftet och plocka undan den varma jackan och några av de lite högre skinnstövlarna. Städa undan tjocka halsdukar och förnuftiga handskar. Fram med alla Converse och jackor som passar bäst uppknäppta. Kanske lite barnsligt och högst irrationellt eftersom jag hatar att frysa egentligen. Dessutom tjatar jag ju på mina fina barn om samma saker. Men nu får det vara nog.




Men videkissar är i allafall varken barnsliga eller irrationella. Bara underbara





T i n a