2012-07-11

inspirationen står som spön i backen



Ja nu kanske vi inte ska överdriva. Men under några dagar har det visslats och funderats inne i lillasysters rum. Skruvats och släpats, lite vit tapet kommit upp och ett skrivbord flyttat ut. Vips så har ett nytt rum skapats! Att det inte var svårare än så suckade lillasyster förnöjsamt till slut.




Det lilla fikonträdet hälsar på ett tag, men det behöver egentligen mer ljus än vad det kan sno åt sig just här. Vi får slåss om det om ett par dagar eller så, lillasyster och jag. Men hörnet till vänster har lyckats lura till sig lite ljus i form av en vit ljusslinga. störtmysigt på kvällen. Känns inte alls som ett kvarglömt julpynt... Nej, för det är det ju inte.





Det enda nyinköp som behövdes för att få ett helt nytt rum i huset var en rulle vit tapet och en Hyllis för 99 spänn. Ovanför kuddarna syns några av mina Instagrams som jag framkallat. En del i mini-format och andra lite större. Jag är faktiskt lite småkär i minisarna. Känns som samlarbilder a´la filmstjärnor typ, onödiga men kul. Rekomenderas!

Den gula lampan från House Doctor fanns redan i huset och efter lite övertalnig fick den byta plats och komma upp från det nedre tv-rummet. Det var ju faktiskt nödvändigt att matcha skosnörena på de små Docsen med något. Så klart!




Under allt fixande blev vi i akut behov av att mysa med vår katt som bestämt sig för att det nya rummets säng är hans kungarike. Storasyster gillar också att chilla i det nya sänghörnet (till lillasysters förtjusning och till hennes stora förfäran, om vart annat) och utan att veta om det fastnade hennes spiror på en ovanlig bild.Till och med jag fastnade tillsammans med den fina och glada rumsinnehavaren. Förutom en glimt av mig bjuder jag även på den uppenbara fläcken på spegeln. För er som undrar ska jag erkänna att den minsann fortfarande är kvar. Om ingen annan har putsat bort den.


T i n a