2012-08-01

fotoutmaning och hon det handlade om egentligen




Högst en minut fanns det där ljuset precis just där. Snabbt fram med iPhonen och fånga det hjärtat såg. Ville ha dit även storasyster och foga samman de två till en.
Men nej. Hon var inte fixad. Älskade lilla stora tjej, du är fin precis som du är. Alltid. Trots att du är tonåring. Men det hjälper inte vad en mamma säger. Det blev bara en av två idag... finaste lillasyster i ett hörn.





Augusti startas upp med en fotoutmaning som fina Kristina med bloggen  Ingen vanlig dag är mamma till. Efter lite snickesnack fram och tillbaka på Instagram så var det helt plötsligt inte längre tänkbart att inte anta utmaningen för min del. Det fiffiga som växte fram där var att det är helt ok att vara med på sin blogg, eller på Instagram, eller lite både och. Jag kommer nog att bli en "både ockare"

Dagen innehöll en hel del. Men det som liksom fångade mig var det att lillasyster nu bar ut sin fina prinsesspegel från sitt rum. Hon fick en ny stor spegel från Ikea i helgen när hon fyllde 12 år. Känslosamm som jag är så tänkte jag att jaha, det var idag den dagen var. Liten blir lite större. Det är på väg att bli något annat nu. Varken sämre eller bättre. Men annorlunda och lika fint och smärtsamt spännande...


T i n a


7 kommentarer:

  1. Stortjejen alltså... Minns så tydligt hur det var. Och fotoutmaning, spännande att följa dina tolkningar. Ljuva bilder!

    SvaraRadera
  2. Re:

    8. Din blog är grym Tina! Heja heja. Tycker alla gått in i en "nu ska man inte blogga längre"-mood. Men jag vet att ni hittar tillbaka. Det är ju kul ju!
    9. Rädd är bara förnamnet! Och Bosse började illskrika av rädsla. Herre gud vilket spektakel va!
    10. Visst är Anna en riktigt kul tjej. Hahahaha! Love hennes humor ...

    KRAM. u

    SvaraRadera
  3. vad fina bilder mamma! Hur mycket jag än växer är jag alltid din lilla tös :)

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Vilken fin blogg du har! Hittade just hit och lägger till dig i min blogglista genast :-) /Elina

    SvaraRadera
  6. Underbart att vara här. Kikar in då och då. Bara älskar allt du gör! Fina flickor och fin mamma. Säkert fin man oxå, han har du inte fotat... hihi.
    Klart du skulle anta fotoutmaningen, vem annars?
    Kram vännen!
    Jennie LK;)

    SvaraRadera
  7. Vilken fin blogg Du har. Kul att hitta hit. Kommer gärna tillbaka.
    //Kicki

    SvaraRadera


Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar!
kram | Tina