2012-09-30

söndag | bild | fabriken



De gamla byrålådorna på min köksvägg. En plats där kreativiteten och lusten att förändra skulle få fritt spelrum tänkte jag. Suck. Får mina småryck i bland, men något flöde har jag aldrig fått till. Fast å andra sidan finns där saker som jag gillar. Mycket.
 
- Den fina ljustaken som gjorts i slöjden (ärad vare gud i höjden denna har jag gjort i slöjden;)
- De söta pippifåglarna som min brorson är så förtjust i "Tina... kan jag få titta på fåglarna...? Känner mig som en gammal tant när jag tar ner dom från hyllat och låter honom sitta i mitt knä och titta.
- Den vita lerkreationen som skapats med varsamma händer på ett antal bildlektioner i skolan av någon i familjen.
- Äpplen från vårt egna träd och så finvatten och lite snyggdricka.
 
 
Ganska bra så just nu, när jag tänker efter. En söndagsbild rätt upp och ner.
 
 
 
kram | tina
 
 
 
| för fler inspirerande söndagsbilder besök Fabriken, en sprudlande inspirationsportal |
 
 

19 kommentarer:

  1. Väldigt bra tycker jag. Så väldigt fint.

    SvaraRadera
  2. Jag älskar dina lådor på väggen, de är grymma!

    SvaraRadera
  3. Håller med ovan, väldigt bra tycker jag.
    Saker man tycker om ska man ha omkring sig.

    SvaraRadera
  4. Måste genast ut i mörkret och hämta in äpplen från tomten! Så fint att stapla dem så där :)

    SvaraRadera
  5. Åh, vad avundsjuk jag blev på att ha flera hyllor så där på en vägg där du kan byta innehållet hur som helst, när som helst!

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Så snyggt!!
    Gillar det massor!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Vilken rolig idé med byrålådor på väggen! Om jag fick önska fritt skulle det vara ett större kök, med plats för annat än det mest nödvändiga. Radhus passar oss perfekt, men kan vara något begränsande i vissa fall.

    SvaraRadera
  8. SÅ snyggt! Älskar att blanda in trä i inredningen:)

    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig idé, och härlig bild! :-)

    SvaraRadera
  10. Väldigt personligt, kreativt och fint på väggen.
    Platser som kan förändras, gillas.

    Som du förstått brinner jag för foto och vill fota det mesta.
    Gillar också att sitta i photoshop och skapa.

    Därför blir det inte bara inredning, men gillar det också.
    Så roligt att min bild fick vara med i fabriken.
    Blir glad och stolt.

    Kram Lissen

    SvaraRadera
  11. FinaTina! (det rimmar ju:)
    Stort tack Fabriken för att ni valde att visa mitt ekollon. Visst är det så vackert! Och mossan. Å!

    Jag är så glad för att du & Anna kör Fabriken, och med en sådan bravur.
    Den ger mig utlopp för att tänka till. Att skapa. Att kanske fota och göra saker som jag annars inte hade gjort.
    Plus att mitt hem får sig en städning en gång i veckan. Så ta gärna ett rum i taget :) Hhaahaha!

    Stor kram och fin dag!
    Ulrika | lilla.u

    SvaraRadera
  12. Supersnyggt, har själv varit sugen....Kram kram

    SvaraRadera
  13. grymmo! fan vad snyggt.
    svarade dig i min blogg, men jag skrev bara :) och att du var för snäll.
    och så gav jag dig en tröstkram :).
    vi hörs tycker jag//jennifer

    SvaraRadera
  14. Jag gillar verkligen lådorna på väggen! Tittskåp perfekta för stilleben bara för att det är vackert och inte bara för praktisk förvaring som det så lätt kan bli.. Och vilket fantastiskt jobb ni gör med fabriken, känns som att det formligen puttrar med inspiration därinne! Ha en härlig fredag!

    SvaraRadera
  15. Et herlig bilde
    fullt av inspirasjon.
    klem hege x

    SvaraRadera
  16. Du har det SÅ fint! De där vattenflaskorna gillar jag massor. Glömde köpa dom sist jag var på köpcentret, måste dit igen innan de tar slut känner jag :)

    Tack för fin inspiration!
    Krma LInda

    SvaraRadera
  17. Verkligen fint med lådorna på väggen. Väggen var ju också himlans fin!

    SvaraRadera


Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar!
kram | Tina