2012-09-23

söndag | bild

 

Jag tyckte om andemeningen i det Anna skrev på Fabriken inför veckans söndagsbild. Att fånga det vackra i det vardagliga och erkänna att det faktiskt kan vara lyx för just dig.

Högar av kläder som provas och inte kändes bra på morgonen  och som dumpas i en hög på stolen, hur i hela friden kan det tolkas som lyx!? 
 
 


Jag kan se det som ett spår, en oundviklig del av att leva med två underbara unga små människor. Det är ju självklart inte dessa klädhögar som är lyx för mig. Men att ha två fina döttrar som då och då ropar och vill visa sina rum UTAN dessa högar, det är lyx i vardagen.
 
 
kram | tina
 
 
 
Vill du ser mer fina söndagsbilder ska du besöka Fabriken
 

11 kommentarer:

  1. Älskar den tanken! Man borde verkligen bli bättre på det. Att försöka se lyxen i de vardagliga sakerna som annars kan uppfattas som mest tråkiga.

    Hoppas du har en bra söndagskväll!

    SvaraRadera
  2. Så sant. Jag älskar lyx i vardagen. Det är lite det som gör guldkornen i livet. Gäller bara att uppmärksamma dem för de finns i massor. Fina bilder!

    SvaraRadera
  3. Ja du. Precis så menade jag. Fint att du tog det vidare. Underbara, underbara bilder!!

    Jag ska härefter titta på klädhögarna med nya ögon. Kram

    SvaraRadera
  4. Till och med klädhögarna ser vackra ut! Varför sker det bara hemma hos andra, hemma hos mig själv har jag väldigt svårt också att se vare sig lyx eller skönhet i det :)

    Underbara bilder!

    PS!
    Det gick så bra såå :) Till loppis med en grej och därifrån utan. Vad säger du nu? Impad? :)

    SvaraRadera
  5. Håller med!
    Och. Alltid så fint och inspirerande hos dig, både här och på instagram.

    Ha en finfin vecka!
    //Nanna

    SvaraRadera
  6. Förstår hur du menar. Det är viktigt att kunna uppskatta vår vardag och inte bara det tillrättalagda. Det är i vardagen vi finns, det andra är mer våra visioner, drömmar och mål.

    SvaraRadera
  7. Great pics! Messy and stylish :-) Love it!

    Have a nice evening!

    Love Lisanne

    SvaraRadera
  8. Så klokt att se det fina i vardagen. Hädanefter ska jag göra det yttersta att se positivt på kaoset här hemma. Kanske ska börja med att kalla det kreativt kaos så känns det genast lite bättre...

    Ha en finfin dag!
    /Jenny

    SvaraRadera
  9. Barnen är ju det bästa man har, eller hur?
    Utan dem vore inte livet så lyxigt!!

    Ha en fin kväll!

    kramen Jenny

    SvaraRadera
  10. Hej Tina! Jag skulle vilja maila dig men får inte länken till höger att fungera; vad har du för mailadress! Hälsningar Marthina, Holmbytorp

    SvaraRadera
  11. Hei Tina,
    så fine bilder. forstår veldig godt hva du mener.
    klem Hege x

    SvaraRadera

Va trevligt att du tar dig tid att lämna en kommentar! Tack!

Jag har för avsikt att försöka svara på alla eventuella frågor och kommentarer direkt här i kommentarsfältet!

kram | tina