2013-10-11

tjugofyra timmar skräckblandad förtjusning i Varberg


24 timmar i Varberg. Planerade av någon annan. Tillsammans med tjejer jag aldrig tidigare mött. Jag var nervös. Kände mig lite liten.



Men jag tog chansen  att fylla på mig själv och det knöliga livet jag lever med något jag inte hade riktigt kontroll över.  Men det kostar på att köra sig ett par timmar hemifrån och vara ensam i en ny grupp människor. Jag är blyg och hemmakär och i ärlighetens namn alldeles galet och ofta onödigt anspråkslös. Jag har heller inte just nu förmånen att lyckas balansera min tid på det sätt de andra tjejerna har lyckats med gällande bloggandet och livet i allmänhet. Heja er! Men jag håller fast vid att det är så himlans ok att blogga utan tvång och prestige och jag vet att var sak har sin tid. På det lilla viset är det ju så skönt tydligt att vi alla har ett existensberättigande i bloggosfären. Eller hur!?




Tillsammans med ett litet fint gäng med svindlande begåvade och duktiga tjejer njöt jag av det vackra Varberg som fina Kristin ville visa oss. Vädret var både med och emot oss under den guidade cykelturen som tog oss till såväl Kallbadhus, naturbadet Damernas som framgångsrika och intressanta företag som Vagabond och L:a Bruket.

 


Ja jösses. L:a Bruket är en modern sannsaga där slutet inte ännu är skrivet... Jag älskar deras produkter och handlade med ett välbefinnande kittlandes i hela kroppen en hel del när vi var där.



 
 
Sammanfattningsvis så var de 24 timmarna jag lät Varberg och bloggnätverkandet skölja över mig sååå väl värt det. Jag fick en hel del tankar med mig, för att inte tala om lusten att återvända till Varberg och dess Stadshotell. Den lusten är stor och helt ärligt så tycker jag att Varbergs Stadshotell och Asia Spa  är det bästa hotellet med spa vi har i Sverige. På så många sätt.
 
 


Är du nyfiken på mer 24 timmar Varberg tycker jag du ska landa in hos Kristin så kanske  hon lotsar dig vidare...

 
 
kram | tina