2014-05-19

Bloggforum 2014 - fullt med inspiration och lust

 
 
18-19 maj 2014 arrangerade Frida Ramstedt och Helén Stenum som är projektledare på Trendenser, Bloggforum 2014Scandic Rubinen i Göteborg. 60 inredningsbloggare var inbjudna och succén var snabbt ett faktum. Den ständigt uteblivna tystnade vid pauser och de glada kramar som delades ut och byttes när man träffade någon man tyckte om gav en varm och lustfylld stämning från första sekund. Att se personen bakom bloggen gav ett sådans mervärde och respekt inför det vi åstadkommer med våra bloggar. Vilket gäng vi ändå är. Från liten till stor har vi alla en plats att fylla.
 
 
 

Naturligtvis var det skönt smatter från alla fina kameror som ökade i styrka vid vissa tillfällen under dagarna och vi visar er säkert lite samma sa men alla med sin egen vinkel.
 



Scandic Rubinen är ett alldeles nyrenoverat hotell som ligger mitt på Avenyn i Göteborg. Efter ett dygn i deras lokaler kan jag med skön känsla i magen verkligen rekommendera detta hotell. Snyggt och stilfullt inrett, och lite mer med en feminin touch än många andra hotell. De har bland annat samarbetat med Oddbirds som jag tycker är väldigt duktiga och eftersom de kommer från mina hemtrakter så gillar jag dem lite extra. De har lyckats bra i samarbetet. Även maten var fin och snyggt upplagd och alla miljöerna trivsamma.



Golven i konferensutrymmet var så fina och allt stämde väl in i minsta detalj. Ett rejält lyft Scandic!

 


Restaurangen Ruby Bar bjöd på fin middag och jag hade fantastiskt trevligt sällskap till bords. Så trevligt att jag inte ens använde kameran. Jag var bara närvarande där och då. Jag satt tillsammans med Helena som bloggar på Mormorsglamour på Sköna Hem, Pernilla som bloggar på Piazzan och Helena som bloggar för Amelia med bloggen Hemma med Helena. Underbara människor som jag inte kommer släppa kontakten med. Oj va nätverkande kan ge mycket om man vill. Jag vill.




Fina och galet talangfulla Sara Woodrow | SMÄM som ju är en av mina favorit illustratörer var med och berättade världens coolaste hemlighet. Kika in hos henne så får du veta >> Kudden som hon formgivit med kaninen med glasögon har jag som favorit här hemma. Så duktig. Heja Sara!
 

 
 
Hela arrangemanget var välstrukturerat och allt igenom super proffsigt. Fridas nya kompanjon Helena var en fantastisk organisatör och fixare av högsta rang det återspeglades i de goodiebags vi fick och jag måste säga att hon var fantastiskt rolig. När hon talade så bubblade det i oss alla för vi lärde oss snabbt att hon kommer garanterat snart säga något roligt. Frida som vi många har som en slags förebild inom inredningsbloggeriet är otroligt varm och generös människa som vill oss alla väl. Vi pratar framtid och utveckling och då känner vi oss alla välkomna. Stora som små bloggare. Det är bra och vi vill varandra väl. Så kändes det i magen när jag körde hem idag. I huvudet kändes det snurrigt, peppigt, lustfyllt och en fokuserad trötthet tog över när bilen stannade hemma. Jag sov mig visst igenom ett jätte kraftigt åskoväder. Jag skulle ju bara sträcka ut mig på sängen lite tänkte jag. Men somnade som en stock. 
  
 
glad kram | tina
 
 
 
 samtliga bilder är mina egna