2014-06-19

hur man tänker och planerar inför midsommar


 
 
Det är olika för alla tror jag. Hur man tänker och planerar inför midsommar. Det är nog inte bara blommor och skratt i tankebubblorna runt om kring oss. Så klart inte. Kanske ska vi komma ihåg det och inte trycka upp den perfekta visionen av den svenska midsommaraftonen i ansiktet på varandra. Eller också är det vi ska. Fast med finess och med uppsåt att bjuda in. Liksom dela med oss om vi kan. Bjuda in lite udda gäster, vidga våra vyer
Jag har låtit de vita penséerna finnas kvar i trädgården i år. Dock inte vid entrén där de först planterades. Men jag sparade dom för jag tänkte att de skulle få finnas med i kransarna i morgon. Men mannen kom hem med två stora buketter med blommor från blomsteraffären idag så nu har vi ett överflöd av blommor att välja på i morgon. Tänk att mannen min tänkte på kransarna. Han är fin han.
Vi har skapat en tradition som är otroligt inkluderande och gästlistan är städigt växande och fullständigt kravlös. Förra året täcktes vår framsida av ett partytält och i år ska vi inviga grannens fantastiska altan. Jo den har tak och vi kan bygga in oss framåt kvällen med filtar, kramar glada skratt och kanske täcksidor från partytältet. För vi är ju i Sverige.
 
 
bilden är som vanligt min egen