2014-08-24

Ny bloggplattform och ny adress

Jag blickar framåt och inom kort kommer jag att flytta PEPPAR OCH VANILJ från Blogger till min egen domän och med Wordpress som plattform. Kul på så många sätt och samtidigt lite klurigt. Det är en del nya saker att lära sig när man ska skapa inlägg och oändligt många val man ställs inför. Möjligheten till variation är näst intill hissnande oändlig och det ska bli en rolig resa att göra. Men jag börjar med att åka en station, och bloggdesignen blir fin men väldigt basic. Men den kommer att utvecklas under resans gång, och vem som helst är välkommen att köpa biljett, förslagsvis kan du se till att följa mig på Bloglovin >
 
Jag har ju redan börjat använda PEPPAROCHVANILJ.SE både som adress (parallellt med blogspot) och i min nuvarande header, men snart kommer alltså denna pepparochvanilj.blogspot.se att stängas ner och kanske kommer den nya headern inledningsvis att se ut som den här nedan.
 
PEPPAR & VANILJ
 

Anledningen till att jag ska flytta är den att jag vill vara min egen helt och hållet och låta vindar från oanade håll få plats att fylla mina vingar. Dessutom är jag nyfiken på att lära nytt, utmanas och utvecklas. Men just nu har jag fastnat lite i mitt allt för vanliga klister, perfektionistklistret. Jag skulle ju så gärna vilja att allt är precis så som jag vill ha det, problemet är bara att det att jag inte riktigt vet hur det är. På så vis hindrar jag mig själv och saker och ting tar onödigt lång tid. Jag brukar ju med en ärlig stolthet säga att jag bloggar helt utan tvång och prestige.  Ändå tycks jag ha så svårt att bara skaka loss och klippa bandet och starta upp. Känns det igen? Ja jag tror nog att vi är många som omedvetet nickar lite på huvudet. Det är vanligt att vara just sådan och det är nog inget vi ska gräma oss allt för mycket över. Att vara medveten om det och samtidigt vänlig och tålmodig mot oss själva är nog det enda rätta.

Idag är det ju söndag och då kan man ta del av olika inredningsbloggares söndagsbilder inne på Fabriken där det varje söndag skapas en fin länksamling  till bilder av olika slag. Jag ska absolut vara med och bidra men jag väntar till efter lunch. Men kika in där vetja >